umowa o pracę, wypowiedzenie umowy o pracę, rozwiązanie umowy o pracę - wzór
lupa
A A A

Gazeta Podatkowa nr 92 (1342) z dnia 17.11.2016

Informacja o warunkach zatrudnienia do każdej umowy o pracę

W dniu 30 listopada 2016 r. pracownikowi kończy się jedna umowa o pracę. Od 1 grudnia 2016 r. nawiązujemy z nim nową umowę o pracę. Czy do tej nowej umowy także trzeba sporządzić informację o warunkach zatrudnienia? (pytanie z dyskusji na www.forum.gofin.pl nr 1046294)

Informacja o warunkach zatrudnienia do każdej umowy o pracę
rys. Informacja o warunkach zatrudnienia do każdej umowy o pracę

Tak. Informację o warunkach zatrudnienia należy sporządzić do każdej umowy o pracę, także nawiązanej bezpośrednio po poprzedniej umowie o pracę.

Zawarcie kolejnego stosunku pracy obliguje pracodawcę do przygotowania odrębnej, nowej informacji o warunkach zatrudnienia. Zgodnie z art. 29 § 3 K.p. pracodawca w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę ma obowiązek poinformować pracownika na piśmie o dotyczących go warunkach zatrudnienia:

  • obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
     
  • częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę,
     
  • wymiarze przysługującego urlopu wypoczynkowego,
     
  • obowiązującej długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
     
  • układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty.

Natomiast jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy, informację tę uzupełnia o porę nocną, miejsce, termin i czas wypłaty wynagrodzenia oraz przyjęty w zakładzie sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

Przy czym poinformowanie o warunkach zatrudnienia obejmujących obowiązującą pracownika dobową i tygodniową normę czasu pracy, częstotliwość wypłaty wynagrodzenia, wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego i obowiązującą długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy (art. 29 § 31 K.p.).


Zmiany warunków zatrudnienia w czasie trwania umowy o pracę wymagają aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia.


Informacja o warunkach zatrudnienia ma charakter zindywidualizowany i dotyczy konkretnego pracownika. Należy ją sporządzić do każdej umowy o pracę. Wraz z rozwiązaniem się stosunku pracy informacja ta przestaje też obowiązywać, gdyż umowa o pracę ustała. Nawiązując bezpośrednio po takiej umowie kolejny stosunek pracy pracodawca na nowo musi więc poinformować pracownika o jego warunkach zatrudnienia, wręczając mu nową informację uwzględniającą obecnie obowiązujące warunki zatrudnienia.

www.UmowyoPrace.pl - Zawarcie umowy o pracę:

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.VademecumKadrowego.pl » 
Więcej w zasobach płatnych
Prenumerata 2018 r. - www.sklep.gofin.pl
PRZEWODNIKI on-line Księgowego i Kadrowego
Pomocniki Księgowego

Terminarz

listopad 2017
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
8
9
11
12
13
14
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ASYSTENT GOFIN - Darmowa aplikacja dla Księgowych
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
KODEKS PRACY 2013, Prawo Pracy
Vademecum kadrowego - kompleksowo opracowane zagadnienia z prawa pracy
Wszystko o urlopach pracowniczych - wypoczynkowy, bezpłatny, macierzyński, szkoleniowy

GOFIN PODPOWIADA

Kompleksowe opracowania tematyczne

WSKAŹNIKI

Bieżące wskaźniki wraz z archiwum

Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
gofin
sgk
czasopisma
forum
sklep
gazeta podatkowa
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60