Gazeta Podatkowa nr 80 (1225) z dnia 5.10.2015
Sporządzanie dla pracownika informacji o warunkach zatrudnienia
Nawiązanie stosunku pracy następuje na ogół na podstawie umowy o pracę. Nieodłącznym dokumentem sporządzanym w związku z zawarciem tej umowy jest informacja o warunkach zatrudnienia (tzw. informacja dodatkowa).
Pracodawca jest obowiązany do jej przygotowania w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę (art. 29 § 3 K.p. - Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.). Informacja dotyczy konkretnego pracownika i określa jego indywidualne warunki zatrudnienia. Informacja dodatkowa powinna zawierać dane o:
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty.
W przypadku pracodawców, którzy nie mają obowiązku ustalenia regulaminu pracy, w informacji tej należy dodatkowo określić porę nocną, miejsce, termin i czas wypłaty wynagrodzenia, a także przyjęty sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
W myśl art. 29 § 31 K.p., poinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia wymienionych w punktach od 1 do 4 może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy (patrz wariant 2 Informacji).
Zmiany dotyczące wymiaru urlopu, norm czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia lub długości wypowiedzenia, a także zmiany w układzie zbiorowym pracy lub objęcia pracownika takim układem wymagają aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia. Pracodawca musi dokonać tej czynności niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie zmian, a jeżeli rozwiązanie umowy miałoby nastąpić wcześniej - do dnia rozwiązania tej umowy.
Informacja dodatkowa w wersji rozszerzonej (w dwóch wariantach) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Katowice, 2 października 2015 r. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Adam Kępka ul. Warszawska 12/3 Katowice |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Pan Jan Matyjaszczyk Pracownik działu informatycznego |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Informacja o warunkach zatrudnienia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
2.10.2015 r. Jan Matyjaszczyk (data i podpis pracownika) |
Remigiusz Sadowski Dyrektor (podpis pracodawcy) |
www.UmowyoPrace.pl - Zawarcie umowy o pracę:
Chcesz wiedzieć więcej, skorzystaj z Portalu Podatkowo-Księgowego www.gofin.pl | ||
www.VademecumKadrowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|