
Gazeta Podatkowa nr 1 (1146) z dnia 2.01.2015
Umowa na okres próbny
W dniu 13 października 2014 r. zawarliśmy z pracownikiem umowę na 3-miesięczny okres próbny do 12 stycznia 2015 r. Czy należy pisemnie poinformować pracownika o nieprzedłużeniu tej umowy, czy też można to zrobić ustnie?
W przepisach z zakresu prawa pracy brak jest uregulowań w kwestii tego, czy należy informować pisemnie bądź ustnie pracownika o niekontynuowaniu zatrudnienia po umowie na próbę. Brak takiego wymogu nie przesądza jednak o tym, że pracodawca nie powinien nic w tej sprawie zrobić. Dla pracownika istotne jest, czy zatrudnienie będzie kontynuowane, dobrze więc byłoby, aby posiadał wiedzę dotyczącą definitywnego rozwiązania umowy o pracę bądź dalszej pracy w danej firmie. Warto więc poinformować taką osobę - ustnie bądź pisemnie - o decyzji pracodawcy.
www.UmowyoPrace.pl - Rodzaje umów o pracę:
Chcesz wiedzieć więcej, skorzystaj z Portalu Podatkowo-Księgowego www.gofin.pl | ||
www.VademecumKadrowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
01.09.2025 (poniedziałek)
08.09.2025 (poniedziałek)
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|